Key takeaways
- Singles verzamelen zich bij Mercadona filialen met een omgekeerde ananas in hun karretje tussen 19.00 en 20.00 uur.
- Shoppers stoten met hun karretjes om wederzijdse interesse aan te geven, of gaan een direct gesprek aan.
- De aanwezigheid van specifieke artikelen zoals chocolade, peulvruchten of sla in iemands karretje zou aanwijzingen geven over hun bedoelingen.
Spaanse supermarktkopers hebben een eigenaardige TikTok-rage omarmd die romantiek belooft onder de klanten. De trend bestaat uit het plaatsen van een omgekeerde ananas in hun karretje tussen 19.00 en 20.00 uur in Mercadona filialen. De onconventionele benadering om liefde te vinden heeft chaotische taferelen veroorzaakt in steden als Bilbao, meldt Sky News.
De rage heeft alleenstaanden aangetrokken die zich op het aangegeven tijdstip verzamelen bij de supermarktketen. Als teken van interesse stoten klanten met hun karretje tegen anderen die ook een ananas op dezelfde plek hebben staan. Wederzijdse interesse wordt bevestigd door wederzijds stoten of een direct gesprek.
Aanwijzingen
Er wordt gezegd dat de aanwezigheid van specifieke items in iemands trolley aanwijzingen geeft over hun bedoelingen. Chocolade of snoep duidt op een verlangen naar een langdurige relatie, terwijl peulvruchten of sla een meer informele benadering suggereren.
Mercadona zelf heeft het fenomeen erkend op TikTok, door een afbeelding van een ananas te plaatsen met het bijschrift: “De ananas op het schap van Mercadona wacht op jou om een date te krijgen.” De rage heeft naar verluidt geleid tot tijdelijke tekorten aan ananassen in sommige winkels.
Andere supermarkten doen mee
Andere supermarktketens hebben zich bij de strijd aangesloten. Lidl heeft een soortgelijke campagne gelanceerd en moedigt klanten aan om tussen 18.00 en 19.00 uur de liefde te zoeken met een watermeloen in hun karretje.
Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!