Amerikaanse hamburgerketen komt in handen van Pizza Hut-eigenaar

Yum Brands, het moederbedrijf van Pizza Hut, Taco Bell en KFC, neemt de Californische hamburgerketen Habit over. De fastfoodgroep heeft daarvoor 375 miljoen dollar veil.

Habit Restaurants is een aanwinst voor de groep, omdat Yum Brands nog geen hamburgerketen bezit. Pizza Hut focust zich – uiteraard – op pizza, Kentucky Fried Chicken biedt vooral kipspecialiteiten aan en Taco Bell houdt zich met Mexicaans voedsel bezig.

In de Verenigde Staten staat Habit Burger bekend als een ‘fast-casual’-keten. Dat houdt in dat Habit Burger iets duurder is dan McDonald’s of Burger King, maar wel nog altijd een drive-thru heeft. Dat is een service om vanuit de auto te bestellen. Op die manier kan het concurreren met Shake Shack, een hotdogketen, en Five Guys, een andere hamburgerketen.

De hamburgerketen beschikt momenteel over zo’n 300 vestigingen, voornamelijk in de Verenigde Staten en China. Onlangs kwamen er zeven nieuwe restaurants bij in China en ook Cambodja verwelkomt binnenkort Habit Burger. ‘Ons concept kan blijkbaar rekenen op heel wat aantrekkingskracht in Azië’, zegt Yum-CEO David Gibbs.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.