Adidas blijft gewoon Yeezy-schoenen verkopen: het plakt er alleen wel een andere naam op

Adidas beëindigde vorige maand zijn samenwerking met Ye, voorheen bekend als Kanye West, na de antisemitische tirades van de artiest. Maar het Duitse sportmerk blijft desondanks de lucratieve sneaker- en kledinglijn verkopen, ontdaan van de Yeezy-naam en het merk, zo laat het bedrijf weten aan Business Insider.

Waarom is dit belangrijk?

Adidas, slechts enkele weken nadat het zijn zeer winstgevende relatie met de artiest Ye verbrak, zei op woensdag dat het voor een vierde keer dit jaar de omzet- en winstverwachtingen zou moeten verlagen.

In het nieuws: De Yeezy-lijn was een enorm belangrijk product voor Adidas. Het genereerde vorig jaar bijna 2 miljard dollar omzet voor het merk, goed voor 8 procent van de totale omzet van het bedrijf beweren analisten van Morgan Stanley.

  • De lijn hielp Adidas ook schapruimte te krijgen bij grote retailers en bracht nieuwe klanten in de winkels die andere Adidas-merchandise kochten.
  • CFO Harm Ohlmeyer laat weten dat Adidas de eigenaar is van de intellectuele rechten van vroegere, huidig
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Lees nu 3 artikels gratis per maand!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer