Netflix breidt zijn aanbod van videogames in Europa uit. Binnenkort ook in België?

Na de een schuchtere lancering in Polen afgelopen augustus, is het spelaanbod van Netflix nu beschikbaar in twee nieuwe Europese markten. Het begin van een meer wereldwijde uitrol?

Het is nog maar een paar maanden geleden dat Netflix officieel de gamingmarkt betrad met een mobile-only aanbod. Een nogal lichte introductie die toch de premisse moet zijn van iets groters. De streamingdienst wil zijn aanbod internationaal ontwikkelen, maar ook en vooral een echte videospeldienst aanbieden – en niet alleen mobiel.

Spanje en Italië

Om zijn expansie te beginnen, heeft Netflix na Polen nu Spanje en Italië gekozen. Voor de “echte” games, zullen we wel nog moeten wachten.

Voorlopig is het spelaanbod van Netflix, dat zonder extra kosten in de abonnementen is inbegrepen, bij lange na niet in verhouding met zijn catalogus van films, series en documentaires. Er zijn momenteel slechts 5 titels, waaronder enkele promotietitels die al gedateerd zijn:

  • Shooting Hoops
  • Card Blast
  • Teeter Up
  • Stranger Things: 1984
  • Stranger Things 3

Dat zijn er al wel 3 meer dan bij de lancering in Polen. De gebruiker moet de games installeren op de smartphone – voorlopig alleen Android – of opstarten vanuit de Netflix-app. Het games-aanbod is in die app goed zichtbaar gemaakt in de catalogus.

Beginfase

“We zijn nog in de beginfase van onze spelervaring”, herinnert het bedrijf ons op Twitter. Op dit moment is het moeilijk te weten welke strategie Netflix zal volgen om zijn aanbod te ontwikkelen, maar het streamingplatform zou logischerwijs de komende maanden zijn aanbod in andere landen moeten uitrollen en parallel daarmee zijn catalogus van games moeten verrijken.

Het valt moeilijk te voorspellen wanneer de games van Netflix hun introductie zullen maken in ons land. We zullen wellicht geduld moeten hebben, want de Belgische markt is zelden een van de eerste die van een nieuwe dienst profiteert.

Lees ook:

(ns/evb)

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.