Jay-Z sluit champagnedeal met luxegroep LVMH

Het Franse luxeconcern Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) neemt een belang van 50 procent in het champagnemerk Armand de Brignac van de Amerikaanse rapper Jay-Z.

Hoeveel geld de artiest daardoor opstrijkt, is niet bekendgemaakt.

LVMH is eigenaar van luxemerken als Dior, Louis Vuitton en Sephora. Armand de Brignac bestaat sinds 2006 en wordt verkocht in Noord-Amerika, Azië en Europa. In 2019 werden meer dan een half miljoen flessen verkocht. Jay-Z, die in het echt Shawn Carter heet, zei trots te zijn dat LVMH, het bedrijf van de Franse miljardair Bernard Arnault, partner is geworden.

Lees ook:

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.