De 36 Belgische vestigingen die de directie van Wibra overnam na een kort faillissement, gaan de komende week opnieuw open. De winkel zet zijn schoonmaakmerk Dasty op een verhoogje en omarmt e-commerce.
Afgelopen weekend gingen er al 12 winkels – in Antwerpen, Brussel, Mechelen en Genk – open, de rest volgt in de loop van de week. De 36 Belgische winkels werden na een lange doodstrijd en een faillissement van een halve dag uiteindelijk opnieuw overgenomen door de directie van de lagekostenketen.
De winkels hebben een opfrisbeurt gekregen en het bedrijf zag meteen zijn kans schoon om de kuisproducten van Dasty meer in het zonlicht te plaatsen. De verkoop daarvan scheert al enkele jaren hoge toppen en woordvoerder Maarten Hagg laat aan de vaksite RetailDetail weten dat ‘de afgelopen weken veel Nederlandse winkels overspoeld werden door Vlamingen op zoek naar de schoonmaakproducten’.
Online
De bedoeling is nu om de 36 bestaande winkels opnieuw winstgevend te maken en daarna voort te groeien. En voor het eerst rolt Wibra een online strategie uit, al is die voorlopig nog beperkt. In Nederland werd er een aparte webwinkel geopend om Dasty aan andere winkeliers te verkopen en die wordt binnenkort ook naar België gebracht. ‘Dat wordt het begin van een onlinestrategie die we zowel in Nederland als België verder zullen uitbouwen’, klinkt het. Van een webshop voor particulieren is voorlopig geen sprake.
Wel zal Wibra meer adverteren op Facebook en Twitter om jongeren te bereiken en ‘korter inspelen op de seizoenen’.