Key takeaways
- Het wereldwijde partnerschap moet Netflixkijkers in contact brengen met de biermerken van AB InBev.
- De samenwerking omvat marketingcampagnes, titelintegraties in reclame, releases in beperkte oplage, digitale promoties en sponsoring van live-evenementen.
- Beide bedrijven willen de betrokkenheid van het publiek vergroten door entertainmentervaringen creatief te combineren met de biermerken van AB InBev.
AB InBev, ’s werelds grootste bierbrouwer, is een wereldwijde samenwerking aangegaan met Netflix om in contact te komen met een publiek met gedeelde interesses zoals sport, muziek, eten en komedie. Als onderdeel van de deal zullen de verschillende biermerken van AB InBev in samenwerking met Netflix in campagnes te zien zijn.
Volgens Marcel Marcondes, Global Chief Marketing Officer van AB InBev, is streamen een sociale activiteit geworden waarbij entertainment en drank elkaar vaak kruisen. Hij ziet dit partnerschap als een kans om de banden tussen het merk en de consumenten te verdiepen en meer feestelijke momenten te creëren terwijl ze genieten van cultureel relevante inhoud.
Campagnes
De samenwerking zal marketingcampagnes omvatten die gekoppeld zijn aan wereldwijde en regionale Netflixtitels. In India wordt bijvoorbeeld verwacht dat de samenwerking consumentenactiviteiten, titelintegraties in advertenties, verpakkingsontwerpen in beperkte oplage, digitale promoties en andere initiatieven op maat van het lokale publiek zal omvatten.
Daarnaast strekt de overeenkomst zich uit tot live-evenementen van Netflix. Cerveza Victoria, een merk van AB InBev, sponsorde onlangs de spraakmakende bokswedstrijd tussen Canelo en Crawford. In de toekomst is AB InBev van plan om te adverteren tijdens Netflix’ Christmas Game Day in 2025 en campagnes te ontwikkelen rond toekomstige evenementen zoals het wereldkampioenschap voetbal voor vrouwen in 2027.
Betrokkenheid met publiek
Marian Lee, chief marketing officer van Netflix, benadrukte dat het partnerschap inspanningen ondersteunt om de betrokkenheid van het publiek te vergroten. Ze zegt dat Netflix zich inzet om creatieve manieren te vinden om zijn merk op te bouwen en contact te maken met fans, om zo de passie die door hun shows, films en live-evenementen wordt gegenereerd verder aan te wakkeren. Lee is van mening dat de culturele impact van Netflixtitels een unieke kans biedt voor impactvolle partnerschappen.
Volg Business AM ook op Google Nieuws
Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

