Muziek is al lang niet meer de grootste bron van inkomen voor Rihanna

Rihanna is nog maar net 30 jaar geworden maar is al meer dan 200 miljoen euro waard. De in Barbados geboren zangeres doet dan ook al lang meer dan alleen muziek maken. Een parfum, een kledinglijn voor Puma, het heel succesvolle make-upmerk Fenty Beauty en binnenkort ook haar eigen lingerielijn Savage x Fenty zorgen ervoor dat Rihanna al op jonge leeftijd een van de rijkste celebrity’s ter wereld is.

Twaalf jaar na haar wereldhit Umbrella lanceerde Rihanna in 2017 haar make-uplijn Fenty Beauty. Het werd meteen een gigantisch succes met lange rijen bij de opening van haar eerste winkel in Londen.

In de eerste maand na de lancering bracht Fenty Beauty al 60 miljoen euro op. Ondertussen zijn er al meer dan 1.600 winkels in 17 landen. Tegen september zou het merk de kaap van 100 miljoen euro moeten ronden waardoor het haar belangrijkste bron van inkomen is geworden.

Spreekt vergeten publiek aan

Het make-upmerk wordt geprezen voor de inclusiviteit door het grote scala aan donkere kleuren en won daarvoor al meerdere prijzen. Daardoor spreekt ze een publiek aan dat bij traditionele merken vaak uit de boot valt.

Dit heeft tot gevolg dat Fenty Beauty een zeer divers klantenbestand heeft. Het overgrote aandeel klanten van de make-uplijn bestaat zelfs uit leden van de Afrikaans-Amerikaanse, Hispanic en Aziatische bevolkingsgroepen. Dit aandeel is beduidend groter dan het aandeel blanken.

Lingeriemerk

Datzelfde succes hoopt Rihanna nu te herhalen met Savage x Fenty, een nieuw lingeriemerk dat ze op 11 mei lanceert. Ook hier mikt de zangeres/zakenvrouw niet enkel op de slanke, blanke vrouw en komt ze met een heel breed gamma in alle maten en vormen.

Toch probeert Rihanna daarom niet per se een breed publiek te bereiken. Volgens diverse bronnen zouden potentiële klanten een lidkaart van Savage x Fenty kunnen kopen om zo voorrang te hebben op de nieuwste collecties en kortingen te krijgen.

Slaagt Rihanna erin het succes van haar make-upmerk te herhalen?

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.