Apple biedt op rechten om Formule 1 in de VS uit te zenden


Key takeaways

  • Apple ligt in pole position om de rechten voor het uitzenden van Formule 1 in de Verenigde Staten te bemachtigen.
  • De techgigant heeft een bod uitgebracht van minstens 150 miljoen dollar (128 miljoen euro) per jaar vanaf 2026.
  • Het bod onderstreept de groeiende populariteit en het commerciële potentieel van Formule 1 in de VS.

Apple is naar verluidt dicht bij het bemachtigen van de rechten om Formule 1 in de VS uit te zenden, wat een grote investering in de snelgroeiende Amerikaanse markt zou betekenen.

ESPN

Volgens Business Insider heeft Apple een bod van minstens 150 miljoen dollar per jaar uitgebracht voor de rechten vanaf 2026. Dit maakt Apple de favoriet voor de deal, aangezien de huidige rechtenhouder ESPN (eigendom van Walt Disney) niet bereid lijkt om het bod te evenaren.

Het exclusiviteitsvenster voor de contractverlenging van ESPN is volgens Reuters in februari verstreken. Noch Apple, Formule 1 of haar eigenaar Liberty Media hebben al commentaar gegeven op de onderhandelingen.

Apples interesse in Formule 1 komt er na het succes van de film F1, met Brad Pitt in de hoofdrol. De film heeft wereldwijd meer dan 300 miljoen dollar (256 miljoen euro) opgebracht. Apple kocht eerder al de rechten om de Amerikaanse voetbalcompetitie MLS.

De groeiende populariteit van Formule 1

Liberty Media verwierf de commerciële rechten voor Formule 1 in 2017 en heeft het bereik van de sport actief uitgebreid, waaronder het toevoegen van drie races in Amerika (Austin, Miami en Las Vegas). De komst van een Amerikaans team, Cadillac, in 2026 onderstreept de groeiende populariteit en het marktpotentieel van Formule 1 in de VS.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.