De winkelketen Lidl België zet het mes in de prijs van een honderdtal basisproducten, waaronder brood, wasmiddel en jonge kaas. “We willen op die manier gezinnen ondersteunen tijdens de start van het nieuwe schooljaar, die gepaard gaat met veel extra kosten”, klinkt het.
In het nieuws: Lidl verlaagt vanaf 21 augustus de prijs van een honderdtal basisproducten. De prijsreducties gelden voor de eigen merkproducten.
- “Met de start van het nieuwe schooljaar en de bijbehorende kosten in september, wil Lidl haar klanten ondersteunen door de financiële druk te verlichten”, zegt Isabelle Colbrandt, woordvoerster Lidl België & Luxemburg. “We begrijpen dat september voor veel gezinnen een dure maand is, met schoolbenodigdheden, kleding en andere uitgaven.”
- De keten heeft naar eigen zeggen “de producten zorgvuldig geselecteerd op basis van hun populariteit bij de klanten en hun essentiële rol in het dagelijkse leven.”
Prijzen in de supermarkten lichtjes gestegen
Opgemerkt: De prijsverlagingen van Lidl zullen hoe dan ook op gejuich onthaald worden door de klanten. Eerder deze maand bleek nog uit een vergelijking van de consumentenorganisatie Testaankoop dat de inflatie in de supermarkten in juli lichtjes gestegen is.
- De inflatie in de supermarkten bedroeg afgelopen maand 2,49 procent, tegenover 2,31 procent in juni.
- “De inflatie van ons supermarktmandje blijft nog net hoger dan in januari 2022. Dat is de eerste maand waarin een inflatie van meer dan 2 procent werd waargenomen”, verduidelijkt de consumentenorganisatie. “Sinds de start van 2022 is de prijs van ons boodschappenmandje gemiddeld met 27 procent gestegen.”
Wil je op de hoogte blijven van alles wat er zich afspeelt in de financiële wereld? Niels Saelens, een journalist met een passie voor financiën, volgt alles op de voet op. Via deze link kan je je inschrijven op zijn dagelijkse nieuwsbrief.