Deckers’ aandelen zijn met maar liefst 17 procent gestegen, nadat het bedrijf had ingezet op de verkoop tegen volle prijs van de populaire Hoka hardloopschoenen en UGG laarzen. Deze stap heeft de verwachtingen voor de jaarlijkse winstverwachting verhoogd. Hierdoor stegen de aandelen naar een hoogste punt in een maand tot 980 dollar.
De stijging in de vraag naar Deckers producten is te danken aan klanten die op zoek zijn naar eersteklas schoeisel met extra demping en duurzaamheid. Merken als Hoka en On hebben veel succes geboekt in de hardloopcategorie, met producten als de Clifton 9 en Cloudmonster 2 die aanslaan bij consumenten.
Beleggers zetten in op groei op lange termijn
“Wij geloven dat zelfs in een minder rooskleurige macro-omgeving mensen geld uitgeven aan dingen waar ze om geven, en deze twee merken zijn producten waar mensen om geven,” zei Truist Securities-analist Joseph Civello. Civello merkte op dat Hoka’s “ongelooflijk ontworpen schoenen” verschillende groeimogelijkheden hebben, omdat het merk ook een modefollowing heeft ontwikkeld onder consumenten die geïnteresseerd zijn in het kopen van hun nieuwste kleurstellingen.
Truist Securities verhoogde het koersdoel van Deckers naar 1.225 dollar van 1.200 dollar, waarmee het het hoogste koersdoel op Wall Street werd. Analisten zijn optimistisch over de vooruitzichten van Deckers en noemen minder kortingen bij het UGG-merk en het groeiende aandeel in de sandalenmarkt.
Retailers reageren op verschuiving in consumentenvoorkeuren
Retailers zoals Dicks Sporting Goods en Nordstrom hebben hierop gereageerd door meer schapruimte te bieden aan de merken van Deckers, terwijl ze het mes zetten in de producten van Nike, die achterblijven op het gebied van innovatie en aantrekkingskracht voor klanten. Deze verschuiving heeft geleid tot een stijging van de verkoop van Hoka met bijna 30 procent in het eerste kwartaal, waarbij de vraag ook is toegenomen in de groothandelskanalen.
Deckers rapporteerde een stijging van 14 procent in de verkoop van UGG, dankzij de sterke vraag naar zijn hoogwaardige schoenen. Het bedrijf verwacht nu een jaarwinst tussen 29,75 en 30,65 dollar, vergeleken met de eerdere prognose van 29,50 tot 30 dollar.
Terwijl de aandelen van Deckers blijven stijgen, zetten beleggers in op groeipotentieel op de lange termijn voor de merken van het bedrijf. Met een sterke staat van dienst op het gebied van innovatie en een groeiend aandeel in de markt voor premium schoenen, is Deckers klaar voor aanhoudend succes in de komende jaren.
Key Takeaways
– De aandelen van Deckers Outdoor stegen met 17 procent dankzij de inzet op de verkoop tegen volle prijs van Hoka en UGG schoenen.
– De goed verkopende producten van het bedrijf hebben de verkoop van Hoka in het eerste kwartaal met bijna 30 procent doen stijgen.
– Retailers reageren hierop door meer schapruimte te bieden aan de merken van Deckers, terwijl ze de producten van Nike afbouwen.