Harley-Davidson, de iconische motorfietsenfabrikant, heeft een aanzienlijke stijging van de kwartaalwinst gemeld. Dit dankzij de aanhoudende vraag naar zijn duurdere motorfietsen tijdens het zomerseizoen.
De winst van het bedrijf in het tweede kwartaal steeg met 23 procent en het nettoresultaat steeg naar 218 miljoen dollar, of 1,63 dollar per aandeel, van 178 miljoen dollar, of 1,22 per aandeel dollar, een jaar eerder. Door deze indrukwekkende prestatie zijn de aandelen in de voorbeurshandel met ongeveer 5 procent gestegen.
Harley-Davidsons focus op zijn lucratievere motormodellen heeft zijn vruchten afgeworpen. Het bedrijf profiteert van de inhaalvraag van rijders die wachten op de nieuwe 2024 Touring-modellen. Het bedrijf rapporteerde een opmerkelijke eenheidsgroei van meer dan 11% in de belangrijke kerncategorie Touring.
Groei in verkoop en omzet
De omzet van het bedrijf uit motorfietsen en aanverwante producten steeg in het tweede kwartaal met ongeveer 13 procent tot 1,35 miljard dollar. Dit is een bewijs van de blijvende aantrekkingskracht van het merk en de sterke vraag naar zijn kwaliteitsproducten.
CEO Jochen Zeitz prijst prestaties Q2
“We zijn tevreden met onze prestaties in het tweede kwartaal, waarin we ons marktaandeel in de VS hebben vergroot in een dalende markt,” zei Harley-Davidson Chief Executive Jochen Zeitz. “Onze opmerkelijke eenheidsgroei van meer dan 11 procent in de belangrijke kerncategorie Touring is een belangrijke prestatie.”
Key Takeaways
– Harley-Davidson’s winst in Q2 steeg met 23 procent.
– Sterke vraag naar duurdere motoren en nieuw gelanceerde Touring-modellen
– Omzetgroei van 13 procent naar 1,35 miljard dollar
– CEO Jochen Zeitz prijst sterke kwartaalprestaties