Artificiële intelligentie (AI) veroorzaakt een revolutie in de reclame-industrie, met virtuele influencers die menselijke content creators uitdagen in de steeds groeiende digitale markt.
Artificiële intelligentie (AI) veroorzaakt een revolutie in de reclame-industrie
Waarom is dit belangrijk?
Deze ontwikkeling markeert een belangrijke verschuiving in zowel de reclamesector als de bredere economie van contentcreatie. AI-gedreven virtual influencers bieden een kosteneffectief alternatief voor traditionele menselijke influencers, wat een aanzienlijke impact kan hebben op marketingstrategieën en de toekomst van digitale advertenties.In het nieuws. Reclamegiganten zoals Amazon, Google en Meta stimuleren het gebruik van AI voor het genereren van reclameteksten en beelden.
- Virtuele influencers worden steeds populairder in de contentcreatie-industrie waarvan de waarde op $21 miljard wordt geschat.
- Digitale karakters hebben aangetoond dat ze effectief reclameboodschappen kunnen overbrengen, zoals blijkt uit een case study van Meta.
- Hun opkomst heeft de inkomsten van menselijke influencers gekannibaliseerd. Maar de
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.