IBM adverteert niet meer op X na verschijnen naast nazi-berichten, ook Europese Commissie zet reclame op pauze

Kopzorgen voor X-CEO Linda Yaccarino. De Amerikaanse IT-gigant IBM stopt met advertenties op het platform nadat die naast pro-naziberichten verschenen in de tijdslijn van gebruikers. Ook de Europese Commissie pauzeert haar eigen gerichte reclame op het platform. Dat eigenaar Elon Musk intussen weer flirt met complottheorieën, maakt Yaccarino's job nog moeilijker.

In het nieuws: De ngo Media Matters America ontdekte dat X-berichten met pro-nazi- en pro-Hitler-inhoud in de buurt van advertent

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.