6 redenen waarom bedrijven de Tour de France sponsoren

Team Saxo-Tinkoff is een dubbel sponsoringsverband van de Deense Saxo Bank en de Russische Tinkoff Bank. Het team won in de laatste Tour de France de teamcompetitie. In het eindklassement legde Saxo-Tinkoff beslag op de plaatsen vier en vijf, met respectievelijk de Spanjaard Alberto Contador en de Tsjech Roman Kreuziger.

Lars Seier Christensen, de CEO van Saxo Bank, geeft op Trading Floor zes redenen waarom zijn bedrijf voor de wielersport in het algemeen en de Tour in het bijzonder koos:

  • 60% van de 5 miljard tv-kijkers gedurende het wielerseizoen kijkt op een gegeven moment naar de Tour. Wielrennen bereikt van alle sporten dus veruit het grootste publiek.

  • Het team krijgt de naam van de sponsor waardoor commentatoren in alle landen je bedrijf talloze malen vernoemen. Christensen vergelijkt dit met voetbal: “Hoeveel we geld we ook aan Real Madrid geven, geen enkele commentator zal het ooit over Real Saxo Bank hebben.”

  • Wielrennen is een internationale sport. De groten zijn wereldberoemd, maar zelfs minder bekende wielrenners zijn vaak helden in hun thuisland en kunnen lokaal op veel goodwill kiezen, wat ook de bank ten goede komt.

  • Sponsoring levert tal van extraatjes op zoals VIP-ritten in de tourauto’s en uitnodigingen voor evenementen en ontmoetingen. Deze kunnen dan uitgedeeld worden aan potentiële en grote klanten.

  • Fietsen is in elitecirkels het nieuwe golf, wat de populariteit van de sport enkel ten goede komt.

  • De fundamentele wielersportwaarden van discipline en uithoudingsvermogen passen perfect binnen een gezonde bedrijfscultuur.

Christensen bevestigt dat Saxo ook in 2014 een wielerteam zal sponsoren, al zal dit zonder Tinkoff gebeuren, dat een eigen team gaat opzetten.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.