Vraag naar gestreepte koopwaar geëxplodeerd sinds sluitingen Hudson’s Bay

Vraag naar gestreepte koopwaar geëxplodeerd sinds sluitingen Hudson’s Bay
Foto: Lam Yik/Bloomberg via Getty Images

Key takeaways

  • De vraag naar Hudson’s Bay Company gestreepte koopwaar is enorm gestegen sinds de winkelsluitingen werden aangekondigd.
  • Door de sterk toegenomen vraag kon HBC haar schulden gedeeltelijk aflossen en zes winkels van de liquidatie redden.
  • Ondanks de hernieuwde belangstelling worden er nog steeds 80 Hudson’s Bay winkels geliquideerd.

 

In Toronto zoeken hele volksstammen naar koopwaar met de kenmerkende gekleurde strepen die synoniem zijn aan het oudste bedrijf van Canada, Hudson’s Bay Company (HBC). Sinds HBC de sluiting van al haar warenhuizen in het hele land heeft aangekondigd, is de vraag naar deze gestreepte producten enorm gestegen. Op eBay brengen handgemaakte wollen dekens, die normaal rond de 300 Canadese dollar kosten, meer dan 1000 dollar op. Men ziet de strepen als een krachtig symbool van de geschiedenis van Canada, dat nostalgische herinneringen oproept aan de schaatstochten uit de kindertijd langs de iconische etalages van HBC.

  • Deze stijging in de vraag valt samen met een groeiende “buy Canadian”-beweging die wordt aangewakkerd door de Amerikaanse invoerrechten en een verhoogd gevoel van nationale trots.

Liquidaties door sluitingen

Dankzij de toegenomen verkoop kon HBC haar aanzienlijke schulden gedeeltelijk afbetalen, waardoor zes winkels een liquidatie konden voorkomen. Maar 80 Hudson’s Bay winkels, samen met verschillende Saks Fifth Avenue en Saks Off 5th locaties in Canada, worden nog steeds geliquideerd. Dit betekent een somber einde voor een van Canada’s meest herkenbare merken.

  • Het bedrijf veranderde toen private-equitybedrijf NRDC het in 2008 overnam, waardoor deze typische Canadese detailhandelaar in een Amerikaanse entiteit veranderde.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.

02:00