Virgin Galactic stelt athleisure voor ruimtetoeristen voor

In 2020 stuurt Richard Branson de eerste ruimtetoeristen de atmosfeer in. De outfit die ze zullen dragen is alvast af.

De ruimtedroom is niet enkel voor astronauten weggelegd. Verschillende bedrijven, waaronder Virgin Galactic, werken aan commerciële ruimtereizen. Virgin Galactic, de ruimtecomponent van Australisch ruimtebedrijf Virgin, heeft nu ook ruimtepakken voor de gelegenheid gereleased. Ruimtereizigers krijgen de pakken na hun vlucht bij Virgin Galactic mee naar huis.

Blauwe athleisure

De foto’s die Virgin Galactic gereleased heeft, tonen blauwe athleisure die nogal aan Star Trek doet denken. Richard Branson, CEO van Virgin, speelde zelf voor model tijdens de presentatie van het uniform. Er zijn drie tenues voorzien, een trainingsuniform, een vestje en schoenen en uiteraard ook een ruimtepak.

Het uniform wordt voor elke kosmonaut speciaal gemaakt. Wie een ticket naar de ruimte koopt bij Branson, krijgt zijn naam op het uniform gestikt, samen met een vlaggetje van het land van oorsprong. Dat uniform mag, eens terug op aarde, ook mee naar huis.

250.000 dollar

Branson wil met zijn Virgin Galactic de eerste zijn om commerciële vluchten op te starten. De eerste reis zou volgend jaar al plaatsvinden. Naar verluidt zal Branson die ook meemaken. Zijn pak is alvast af.

Wie de aarde wil bekijken vanuit de ruimte, moet er wat voor over hebben. Voor een rit betaalt u 250.000 dollar. Volgens Branson zijn er al 600 tickets verkocht. Sinds de laatste testen van Virgin Galactic, die succesvol waren, toonden nog minstens 3.000 mensen interesse.

Virgin Galactic is niet het enige bedrijf dat mensen de ruime wil insturen. Ook Blue Origin, het ruimtebedrijf van Amazon-baas Jeff Bezos, zet zich klaar voor lancering.

9 minuten

Een ruimtetrip zal geen dagenlange affaire worden: op negen minuten tijd worden toeristen de ruime ingeschoten. Eens ze de ruimte bereiken, krijgen ze enkele minuten gewichtloosheid, waarbij ze de aarde kunnen bekijken. Kort nadien staat u alweer met beide voeten op een landingspad. Het hoeft zelfs geen ‘once in a lifetime opportunity’ te zijn.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.