Streamingdienst Paramount+ komt in 2022 op de Europese markt

ViacomCBS, het Amerikaans mediaconglomeraat, heeft de handen ineengeslagen met het Britse telecombedrijf Sky om streamingdienst Paramount+ naar ons continent te brengen.

Net als Disney+, Apple TV+ en binnenkort HBO Max, staat de streamingdienst Paramount+ – voorheen CBS All-Access – op het punt de Europese markt te betreden. Als Paramount+ een plaats wil veroveren naast de gevestigde platforms, kan het zich niet beperken tot de Amerikaanse markt, die te klein wordt geacht om blijvende groei te garanderen. De Europese markt is dus van essentieel belang.

  • Zijn verovering van het Oude Continent zal volgend jaar beginnen met Groot-Brittannië, Duitsland, Italië, Oostenrijk en Zwitserland.
  • Dankzij een overeenkomst met het Britse telecommunicatiebedrijf Sky zal het Viacom-CBS-conglomeraat de Europese markt kunnen betreden.
    • Paramount+ zal gebruikmaken van de aanwezigheid van Sky in bepaalde landen om uit te breiden naar Europa.
    • De streamingdienst zal dus worden aangeboden als aanvulling op de Sky-pakketten.
      • Sky Cinema-abonnees zullen gratis van de dienst kunnen genieten. 
  • “Deze distributieovereenkomst is van cruciaal belang om onze wereldwijde streamingambities te versnellen. Tegelijkertijd willen we Sky’s strategische doelstellingen ondersteunen om het publiek beter te bedienen met meer flexibiliteit in de manier waarop ze onze content op alle platforms consumeren”, aldus Raffaele Annecchino, president en internationaal CEO van ViacomCBS.

Alleen landen met Sky-diensten

Helaas beperkt ViacomCBS, door een partnerschap met Sky aan te gaan, de uitrol van haar streamingplatform in Europa tot landen waar Sky-diensten beschikbaar zijn. Hij zal op zijn vroegst in 2022 in deze landen beschikbaar zijn. Het is onduidelijk of en wanneer Paramount+ naar de rest van Europa komt.

De abonnementsprijs is nog niet door het Amerikaanse bedrijf meegedeeld. Bij Uncle Sam bedraagt het maandelijkse abonnement 9,99 dollar.

Een rijke en gevarieerde catalogus

Om zich te onderscheiden van Netflix, Amazon Prime Video en Disney+, zet Paramount+ in op een aanbod dat gericht is op sport. In de Verenigde Staten biedt de streamingdienst zijn abonnees NFL-wedstrijden, het wereldkampioenschap golf en belangrijke voetbalcompetities aan.

De catalogus omvat ook talrijke televisieprogramma’s zoals talkshows, 60-minuten nieuwsuitzendingen en documentaires.

Paramount is bovenal een van de laatste grote Hollywoodstudio’s. De streamingdienst profiteert dan ook van een grote catalogus van populaire films (meer dan 2.500), waaronder “Mission Impossible”, “Top Gun”, “The Circle”, “The Cloverfield Paradox”, enzovoort. De toekomstige producties van het bedrijf zullen na hun bioscooprelease exclusief op Paramount+ worden aangeboden. Sommige speelfilms zullen ook exclusief voor het streamingplatform worden geproduceerd, zoals Disney nu al doet.

(lb, am)

Lees ook: Netflix sluit deal met Steven Spielberg

Meer
Lees meer...
Markten