Skims bereikt waardering van 5 miljard dollar na nieuwe financieringsronde


Key takeaways

  • Skims heeft een waardering van 5 miljard dollar (ongeveer 4,3 miljard euro) bereikt.
  • Het bedrijf van Kim Kardashian is van plan om uit te breiden naar nieuwe markten.

Kleding- en shapewearmerk Skims heeft een belangrijke mijlpaal bereikt door een waardering van 5 miljard dollar (ongeveer 4,3 miljard euro) te bereiken na een financieringsronde van 225 miljoen dollar (ongeveer 193,4 miljoen euro). Het bedrijf, dat in 2019 werd opgericht door Kim Kardashian en Jens Grede, wil het geld gebruiken voor productontwikkeling en uitbreiding naar nieuwe marktsegmenten.

Financieringsronde

Skims verwacht dit jaar een netto-omzet van meer dan 1 miljard dollar (ongeveer 859,4 miljoen euro) te behalen. Het wil de komende jaren overgaan op een overwegend fysiek retailbedrijfsmodel. Skims heeft momenteel 18 winkels in de Verenigde Staten en heeft ook twee franchisewinkels in Mexico.

De financieringsronde is geleid door Goldman Sachs Alternatives, met deelname van BDT & MSD Partners. Beat Cabiallavetta, hoofd hybride kapitaal bij Goldman Sachs, prees de innovatieve benadering van Skims’ kleding en bevestigde zijn inzet voor het creëren van oplossingsgerichte producten en het herdefiniëren van alledaagse kleding.

Merkidentiteit

Skims staat bekend om zijn inclusieve maatvoering en minimalistische esthetiek en heeft een trouw klantenbestand opgebouwd, vooral onder jongeren. Dit succes kan gedeeltelijk worden toegeschreven aan de invloedrijke aanwezigheid van Kardashian op sociale media. Eerder dit jaar kondigde Skims een samenwerking met Nike aan om NikeSkims te lanceren, een nieuw merk dat zich richt op het empoweren van vrouwen door middel van innovatieve sportkleding. (fc)

Volg Business AM ook op Google Nieuws

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.