De voormalige First Lady Michelle Obama start op 13 november een tournee door de VS om haar nieuwste boek te promoten. Ondanks de hoge prijzen vliegen tickets de deur uit.
Michelle Obama, de voormalige First Lady van de Verenigde Staten, plant een tournee door de VS om haar laatste boek ‘Becoming Michelle Obama’ te promoten. Ze zal daarbij te zien zijn in concertzalen die normaal enkel aan rocksterren zijn voorbehouden.
‘Becoming Michelle Obama’
Vanaf 13 november zal ze 10 verschillende steden aandoen om er stukken uit haar mémoires voor te lezen en te bespreken.
In het boek biedt ze lezers een brede kijk op haar levensverhaal, dat begon in de South Side of Chicago en een voorlopig hoogtepunt kende in het Witte Huis.
3.200 tot 3.500 euro per ticket
Geïnteresseerden zullen diep in hun portemonnee moeten tasten. Zo gaat een zitje op de 10de rij van het Barclays Center in Brooklyn (New York) voor de bagatel van 3.200 euro. In Washington DC komt daar nog 10% bij. Suites gaan zelfs tot 5.000 euro per ticket, maar daar zit dan wel een ‘meet and greet’ in, wat zoveel betekent als dat je Michelle Obama even ontmoet en met haar op de foto kan.
De allergoedkoopste tickets (de zogenaamde ‘nosebleed seats’, omdat je zo hoog zit dat je neus ervan gaat bloeden) kosten dan weer amper 30 dollar of 25 euro. In beide voormelde arena’s is de vraag naar tickets zo groot dat al een tweede avond wordt geprogrammeerd. De echtgenote van ex-president Obama is dus ook na haar vertrek uit het Witte Huis weinig van haar populariteit verloren.
Volgens de organisatoren wordt 10% van de tickets gratis weggegeven aan scholen, goede doelen en gemeenschapsverenigingen.
What Happened?
PR-specialisten wijzen er op dat nooit eerder arena’s van deze omvang zijn gebruikt om een boek te promoten. Ter vergelijking:
“What Happened”, het boek van Hillary Clinton werd eerder dit jaar gepromoot in zalen als het Opera House in Boston en het Paramount Theatre (Seattle), waar 2.500 tot max. 3.000 mensen kunnen plaatsnemen.
Zelfs J.K. Rowling, de auteur van befaamde Harry Potter-serie, kon nooit meer dan 6.000 mensen verzamelen voor de presentatie van een van haar succesboeken in de New York Radio City Music Hall.