Reckitt Benckiser richt zich met Durex op vrouwen en plattelandsconsumenten in India


Key takeaways

  • Reckitt verlegt de focus naar vrouwen en plattelandsconsumenten in India.
  • Slechts 10 procent van de mannen en een beperkt aantal vrouwen zijn zich bewust van het belang van condooms in India, ondanks het feit dat dit het dichtstbevolkte land ter wereld is.
  • Reckitt herformuleert producten zoals glijmiddelen om tegemoet te komen aan de voorkeuren van vrouwen en lanceert marketingcampagnes.

Reckitt Benckiser, ’s werelds grootste condoomfabrikant, richt zich in het kader van zijn groeistrategie op vrouwen en plattelandsconsumenten in India. Ondanks het feit dat India China is voorbijgestreefd als ’s werelds dichtstbevolkte land, heeft het land te kampen met aanzienlijke uitdagingen op het gebied van anticonceptiegebruik, met slechts 10 procent van de mannen en een beperkt bewustzijn onder vrouwen van het belang van condooms.

Het sociale stigma rond seks heeft vrouwelijk plezier in de Indiase samenleving van oudsher gemarginaliseerd. De houding verandert echter en Reckitt speelt in op de stijgende vraag naar condooms onder vrouwen. Uit gegevens blijkt dat in 2021 ongeveer 9,5 procent van de getrouwde Indiase vrouwen en 27 procent van de ongetrouwde vrouwen aangaf condooms te gebruiken.

Strategieën om vrouwen en consumenten op het platteland te bereiken

Om tegemoet te komen aan de voorkeuren van vrouwen herformuleert Reckitt producten zoals glijmiddelen met verbeterde formules en pakt het veelvoorkomende ongemakken aan. Daarnaast worden er nieuwe marketingcampagnes gelanceerd om deze doelgroep te bereiken.

Reckitt staat voor uitdagingen bij het vestigen van een aanwezigheid in de vrouwencondoommarkt en op het platteland. Distributie en prijs zijn cruciale factoren, omdat plattelandsgemeenschappen vaak geen toegang hebben tot een wijdvertakt distributienetwerk en worstelen met de betaalbaarheid. Consistente berichtgeving is ook belangrijk, omdat het bedrijf moet bepalen wat het primaire doel van condoomgebruik is voor verschillende segmenten van consumenten.

Marktgroei en toekomstperspectieven

De Indiase condoommarkt heeft een aanzienlijk potentieel, met een verwachte groei van 7,4 procent tussen 2024 en 2030. Om de markt uit te breiden, moeten we echter logistieke beperkingen aanpakken en het bewustzijn van en de toegang tot anticonceptie bevorderen, vooral in conservatieve regio’s zoals Odisha.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.