De prijzen in de supermarkt zijn in september gedaald. Dat is vanzelfsprekend goed nieuws voor de consumenten, maar een terugkeer naar de prijzen van enkele jaren geleden is niet aan de orde. Wie echt wil besparen op de winkelkar, kan de populaire merkproducten inruilen voor huismerken of witte producten.
Prijzen in de supermarkt dalen, maar hoe kan je echt besparen op je aankopen?

Waarom is dit belangrijk?
Door de gestegen grondstof-, energie- en personeelskosten moeten we vandaag veel meer betalen voor onze winkelkar dan een jaar geleden. De producenten rekenen nu eenmaal de gestegen kosten door aan de eindgebruiker. Sommigen krijgen kritiek omdat ze de prijzen te fors hebben opgetrokken. Ze worden daarbij beschuldigd van graaiflatie.In het nieuws: De nieuwssites van DPG Media melden dat de prijzen in de supermarkt de voorbije maand met gemiddeld 2,3 procent zijn gedaald in vergelijking met augustus.
- De prijzen van bakkerijproducten en granen daalden met gemiddeld 3,6 procent.
- Verse groenten en fruit werden respectievelijk 5,1 procent en 4,6 procent goedkoper.
- Voor zuivel betaalden we in september 2,5 procent minder.
- Het prijskaartje van vlees zakte met 1,8 procent.
Waarom dalen de prijzen in de supe
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.

