Key takeaways
- Porsche zag de wereldwijde verkoop van auto’s vorig jaar met drie procent dalen.
- Duitsland kende een verkoopstijging van negen procent en werd de topmarkt voor Porsche, maar de verkoop in China daalde immens.
Porsche had vorig jaar te maken met een daling van drie procent in de wereldwijde verkoop van auto’s, tot ongeveer 310.700 eenheden in vergelijking met de 320.221 verkochte exemplaren in het voorgaande jaar. Terwijl het bedrijf groei zag in vier van de vijf regio’s wereldwijd, waaronder Duitsland, vormde China een aanzienlijke uitdaging met een daling van de verkoop met 28 procent tot 56.887 voertuigen.
Deze daling werd toegeschreven aan de aanhoudende economische problemen in de regio. China was eerder de op twee na grootste markt voor Porsche.
Regionale verkoopresultaten
Europa, en dan vooral Duitsland, kende daarentegen een opmerkelijke stijging van de verkoopcijfers, met een stijging van negen procent en meer dan 9.000 extra verkochte sportwagens in vergelijking met het jaar ervoor. Dit markeert Duitsland als de huidige topmarkt voor Porsche. In Noord-Amerika, de op een na grootste markt voor het bedrijf, stagneerde de verkoop.
Ondanks deze regionale verschillen slaagde Porsche erin om de wereldwijde verkoop van geëlektrificeerde sportauto’s licht te laten stijgen van 22 procent naar 27 procent. De Cayenne kwam als best verkopende model uit de bus, terwijl de Porsche 911 ook recordverkopen boekte. Detlev von Platen, Chief Sales and Marketing Officer, sprak zijn vertrouwen uit in de productlijn van het bedrijf en benadrukte de aantrekkingskracht ervan op klanten.
Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!