Key takeaways
- Nestlé plant aanzienlijke kostenbesparingen tot ten minste 2,5 miljard Zwitserse frank (2,675 miljard euro) in 2027.
- Het bedrijf zal investeren in reclame en marketing, met als doel 9 procent van de totale omzet in 2025.
- Nestlé verwacht op middellange termijn een autonome groei van meer dan 4 procent naast een onderliggende winstmarge op de handelsactiviteiten van 17 procent.
Onder leiding van de nieuwe CEO Laurent Freixe implementeert Nestlé een meervoudige strategie gericht op het stimuleren van groei en het verbeteren van de winstgevendheid. Het bedrijf is van plan om aanzienlijke kostenbesparingen door te voeren tot ten minste 2,5 miljard Zwitserse frank (2,675 miljard euro) in 2027, bovenop de bestaande besparingsinitiatieven van in totaal ongeveer 1,2 miljard Zwitserse frank (1,284 miljard euro) per jaar. Deze kostenoptimalisatie zal worden aangevuld met meer investeringen in reclame en marketing, met als doel 9 procent van de totale omzet in 2025. Deze strategische toewijzing van middelen weerspiegelt Nestlé’s inzet om de zichtbaarheid van het merk te versterken en de vraag te stimuleren.
Nieuwe eenheid voor water en premium dranken
Nestlé verwacht op middellange termijn een autonome groei van meer dan 4 procent onder normale bedrijfsomstandigheden, naast een onderliggende winstmarge van 17 procent. Om het streven naar groei verder te onderstrepen, zal het bedrijf per 1 januari 2025 een zelfstandige wereldwijde eenheid oprichten die de activiteiten op het gebied van water en premium dranken omvat. Deze herstructurering is gericht op het stroomlijnen van de activiteiten en het benutten van het potentieel van deze snelgroeiende segmenten.
Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!