De Nederlandse start-up Bringly zet voet aan wal in België. De bezorgdienst doet momenteel tests in Belgische steden en wil later zijn netwerk uitrollen in ons land, zegt het bedrijf aan Business AM.
Bringly werkt met fietskoeriers die de zogenaamde ‘last mile’ voor hun rekening nemen. ‘De al bestaande bezorgdiensten van winkels zijn op dit moment niet allemaal even snel en duurzaam’, zegt CEO Rajiv Laigsingh. ‘En daar willen we verandering in brengen. Door lokaal producten op te halen en te bezorgen kunnen retailers hun fysieke winkel integreren in hun online strategie en dezelfde ervaring en service bieden als de grote e-commercespelers.’
In welke steden de start-up aan het testen is en met welke winkels hij samenwerkt, wil Laigsingh nog niet zeggen. ‘We zullen later beslissen welke steden we aansluiten en welke niet’, klinkt het.
Corona
Een dienst als die van Bringly kan van pas komen in coronatijden. Mensen gaan minder naar fysieke winkels en bestellen meer online, waardoor heel wat winkeliers hun strategie moeten aanpassen. Voor een kleine winkelier met een winkel in het midden van de stad is het minder evident om een bestelwagen te huren en boodschappen aan iemands deur af te zetten. Bovendien is het niet erg duurzaam en handig dat er overal bestelwagens rondrijden. Dan zijn fietskoeriers die het pakje van de winkel naar de klant brengen welgekomen.
Bringly, dat vorig jaar werd opgericht, maakt zich sterk dat het binnen het uur een pakje kan afleveren. Ook bezorging ’s avonds, wanneer er meer kans is dat mensen thuis zijn, of de volgende dag is een optie.
In Nederland werkt het bedrijf al samen met onder andere de parfumerieketen Rituals en de modegroep Nubikk. Het bezorgt al in 20 steden, waaronder Amsterdam en Tilburg.