Naast de boodschappen, boek je binnenkort ook een zomervakantie in Carrefour

Supermarktketen Carrefour zal binnenkort ook reizen aanbieden in zijn winkels. Klanten kunnen dan tussen de koffie en eieren ook een reis richting de zon boeken. Het concept werd al gelanceerd in Frankrijk, en is daar enorm populair.

Tussen het boodschappen in een reis boeken

Wie van plan is een reis te boeken, zal er niet onmiddellijk aan denken om naar de supermarkt te gaan. Dat onlogische scenario is binnenkort echter realiteit. Supermarktketen Carrefour lanceert binnenkort Carrefour Reizen, daarmee zal het voortaan mogelijk zijn om in de Carrefourwinkels of online een reis te boeken.

Het project komt er naar Frans voorbeeld. Fransen kunnen al sinds 1990 reizen boeken via Carrefour, vandaag biedt de keten hun Franse klanten reizen aan naar 120 verschillende buitenlandse locaties en heel wat reismogelijkheden binnen Frankrijk. Jaarlijks boeken er meer dan 1 miljoen Fransen hun reis bij Carrefour.

“Supermarkten evolueren naar een platform waar je terechtkan voor meer dan alleen maar eten en drinken”, zegt Jorg Snoeck van retailplatform RetailDetail aan Het Nieuwsblad. “Waar is de beste plek om iets te verkopen? Eentje waar er veel volk komt. En supermarkten behoren nu eenmaal tot de laatste plekken waar nog steeds zeer frequent zeer veel mensen komen. Het is dus de ideale locatie om ook andere zaken aan de man te brengen.”

Carrefour biedt in andere landen al langer meer dan alleen etenswaren aan. In Frankrijk is het ook mogelijk om er te bankieren en verzekeringen af te sluiten. In België biedt Carrefour tevens kredieten en gsm-abonnementen aan.

Samenwerking met Meta

Naast deze uitbreiding in hun fysieke winkels zet Carrefour ook in op de verdere digitalisering. Zo kondigde de keten deze week aan een wereldwijd partnerschap aan te gaan met Meta, het moederbedrijf van socialenetwerksites Facebook, Whatsapp en Instagram.

Carrefour hoopt zo de digitale catalogus te optimaliseren en meer gerichte advertenties te kunnen uitsturen op maat van de klanten. Daarnaast zal het met deze samenwerking ook Workplace invoeren voor de interne bedrijfscommunicatie. Workplace is de communicatietool van Meta, waarbij medewerkers onder andere in virtual reality met elkaar kunnen communiceren.

Meer