Voor millennial is reizen belangrijker dan auto of woning

Millennials geven duidelijk prioriteit aan reizen boven de afbetaling van schulden of investeringen in een woning of een auto. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent GfK en het overnachtingsplatform Airbnb bij duizend consumenten tussen achttien en vijfendertig jaar  in Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en China.

Uit het onderzoek bleek dat 35 procent van de ondervraagden toegaf dat regelmatig reizen een belangrijk onderdeel van zijn leven vormde. Tevens werd vastgesteld dat sociale media een bijzonder belangrijke plaats innemen in het reisgedrag van jonge consumenten. “De millennials reizen meer voor professionele doelstellingen en ontspanning meer dan elke vorige generatie,” stippen de onderzoekers aan. Opgemerkt wordt dat in de Verenigde Staten alleen sparen belangrijker blijkt dan reizen en de aankoop van een auto. Pas in een later stadium wordt gedacht aan het afbetalen van schulden, die nog de aankoop van een woning moeten laten voorgaan.

Budget

In Groot-Brittannië laten reizen en schulden eenzelfde score optekenen, maar kregen beide wel een grotere prioriteit dan de aankoop van een woning. In China zijn reizen de belangrijkste prioriteit, gevolgd door de aankoop van een woning en een auto. Er wordt nog opgemerkt dat respectievelijk 55 procent en 56 procent van de respondenten in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten dit jaar een groter budget aan reizen besteden dan vorig jaar. In China loopt dat cijfer zelfs op tot 83 procent. De onderzoekers stelden verder vast dat sociale media een belangrijke rol vervullen in de reisplannen van de millennials. “Toeristische getuigenissen op sociale mediaplatformen zoals Facebook en Instagram zijn voor de reisplannen van de millennial dan ook belangrijker aanbevelingen van vrienden, familie of collega’s,” wordt er opgemerkt. Bovendien bleek dat driekwart van de millennials aangeeft ook zelf van plan te zijn om zijn reiservaringen op sociale media te delen. (mah)

Meer
Markten
Mijn Volglijst
Markten
BEL20