Milcobel neemt Limburgse Kaasbrik over en versterkt positie in mozzarella

Zuivelcoöperatie Milcobel neemt het Limburgse rasp- en verpakkingsbedrijf Kaasbrik over, zo blijkt donderdag uit een persbericht. Met deze overname versterkt Milcobel zijn positie in de mozzarellamarkt, klinkt het, “als een van de toonaangevende bedrijven wereldwijd wat betreft productie, verwerking en vermarkting van mozzarella”. Financiële details van de overname werden niet vrijgegeven.

Familiebedrijf Kaasbrik produceert met een 30-tal werknemers een volume van 10.500 ton kaas per jaar, goed voor een omzet van 40 miljoen euro. Het bedrijf heeft de voorbije decennia vooral zijn marktpositie in geraspte mozzarella uitgebouwd. Daarnaast is het ook gespecialiseerd in het raspen en verpakken van andere harde en halfharde kazen, zoals cheddar en emmentaler voor de professionele markt. Kaasbrik heeft klanten in meer dan twintig landen wereldwijd.

Milcobel-CEO Nils van Dam wijst erop dat er een zeer grote complementariteit is tussen Milcobel en Kaasbrik. Daarnaast is mozzarella volgens hem een moeilijk en kwalitatief product dat de nodige expertise vereist, “en met Kaasbrik hebben we daarin de ideale partner gevonden”. Door de overname is ook de Limburgse verankering van het bedrijf verzekerd, klinkt het nog.

Karlien De Turck blijft CEO van Kaasbrik en het voltallige personeel wordt overgenomen door Milcobel.

Meer