‘Knokke Off’ (‘High Tides’) scoort wereldwijd op Netflix

Vlaamse fictie scoort in het buitenland. Nadat Knokke Off al beschikbaar was op Netflix in Nederland, volgde begin deze maand ook de rest van de wereld. Daar is de serie te vinden onder de titel High Tides. De eerste weken verliepen alvast goed, want de reeks staat op de vijfde plaats in de top 10 van niet-Engelstalige series.

De jongerenreeks Knokke Off verscheen afgelopen zomer op VRT MAX en was daar meteen een gigantisch succes. Het was dan ook geen grote verrassing toen vorige week de komst van een tweede seizoen werd aangekondigd.

In de tussentijd verscheen de reeks als High Tides ook op de wereldwijde Netflix. Daar scoort het de eerste dagen alvast heel goed.

High Tides

De reeks vertelt het verhaal van enkele jonge twintigers tijdens hun zomer in Knokke. Het verhaal begint bij Alexander (Willem De Schryver), zijn vriendin Louise (Pommelien Thijs) en hun steenrijke families. Zij leven zich volledig uit in de dure drank en feestjes, terwijl ze beiden lijken te worstelen met hun mentale gezondheid, hun dromen en hun families.

Alexander wil graag een eigen dancing uit de grond stampen, maar wanneer hij de investeerders van zijn vader (Geert Van Rampelberg) wil inroepen, komt het tot een grote clash tussen vader en zoon. Daardoor crasht Alexander volledig en richt hij zich op revanche.

Daarnaast maken we ook kennis met Daan (Eliyha Altena) en zijn moeder (Anna Drijver). Zij brengen hun zomer door in Cadzand, waarna Daan al snel in contact komt met de rijkeluiskinderen uit Knokke. Wanneer ze vrienden worden, komt Daan te weten dat zijn moeder met minder puike dingen bezig is.

Succes

High Tides is sinds 7 december wereldwijd te zien op Netflix. Over officiële kijkcijfers is vaak niet veel bekend, maar toch raakte nu bekend dat de serie op nummer 5 staat in de top 10 van niet-Engelstalige reeksen in de week van 11 tot 17 december.

Maker Luk Wyns reageerde al op het succes op Instagram. “Tweede week in de Global Top 10 op Netflix. Het tweede seizoen wordt nu geschreven”, schrijft hij. Daarbij staat ook vermeld dat de serie deze week 3,3 miljoen keer werd bekeken.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.