Jupiler zal de komende vijf maanden ‘Belgium’ heten. Dat heeft AB InBev aangekondigd op een persconferentie. Daarmee ontkracht het bedrijf dus speculaties dat het merk zou verdwijnen. De campagne ‘We Are Belgium’ moet volgens de brouwerij het volksgevoel rond de Rode Duivels op het WK voetbal aanwakkeren.
Opeens verdween het logo van Jupiler verdwenen van de gevel van de brouwerij in het Luikse Jupille. Mensen speculeerden dat Jupiler uit de markt zou verdwijnen, maar dat leek onwaarschijnlijk aangezien Jupiler erg populair is.
Rode Duivels
Snel werd het duidelijk: het was een marketingcampagne om Jupiler een boost te geven. Op de persconferentie was voorzitter van de Belgische voetbalbond, Gérard Linard, aanwezig. Hierdoor werd het duidelijk dat het om een samenwerking ging met de Rode Duivels. Jupiler-liefhebbers hadden niets om zich zorgen te maken, want enkel de naam zal verdwijnen. Vanaf vandaag zal je niet meer moeten zoeken naar Jupiler, maar naar ‘Belgium’.