In samenwerking met Popi.nl.
Tegenwoordig bevindt iedereen zich op het internet. Niet alleen particulieren, maar ook bedrijven begeven zich natuurlijk steeds meer op het internet. Omdat iedereen zich op het internet zit, is dit ook de ultieme plek om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen. En hoe meer mensen jouw bedrijf leren kennen, hoe meer klanten je kunt opbouwen en hoe meer jouw bedrijf dus kan groeien. Hoe kun je dit eigenlijk verwezenlijken? We hebben hieronder een aantal tips voor je op een rij.
1. Linkbuilding
Zorg er in ieder geval voor dat jouw bedrijf een eigen website heeft. Met een eigen website ben je namelijk vindbaar voor jouw doelgroep. Het is al helemaal fijn als deze website een hoge positie heeft in Google, want een hoge positie bereikt eenmaal meer clicks, meer bezoekers en wellicht daardoor ook meer klanten.
Een manier om hoger in Google te kunnen scoren is door linkbuilding toe te passen. Linkbuilding is een techniek die onder SEO valt, dat een manier is om organisch hoger in Google te kunnen komen. Linkbuilding is het verkrijgen van externe links die verwijzen naar jouw eigen website. Hoe meer autoritaire links er verwijzen naar jouw website, hoe meer autoriteit jouw website ook kan krijgen. Dit kan ervoor zorgen dat de positie van jouw website kan stijgen. Een hoge positie in Google kan vervolgens dus ook zorgen voor een groei in jouw onderneming.
2. Adverteren
Tegenwoordig kennen we natuurlijk allemaal de advertenties op het internet. Of je nou op social media zit te scrollen, een video wil kijken of op een website zit te neuzen, er zitten vaak wel advertenties aan verbonden. Deze advertenties zijn er natuurlijk om op te vallen, en jouw bedrijf kan hier ook tussen staan. Je kunt ook adverteren in Google, dit wordt ook wel SEA genoemd. Met SEA krijg je een hoge positie in Google tegen betaling.
3. Social media
Daarnaast bevindt zich ook iedereen op social media. Van jong tot oud: vrijwel iedereen heeft wel een account op een van de socialmediakanalen. Ook bedrijven gaan mee met de populariteit van socialmediakanalen: steeds meer bedrijven zijn dan ook op deze platforms te vinden. Zo kan je bijvoorbeeld via social media een nieuw product laten zien, een kijkje in de keuken geven of vertellen dat jullie een vacature open hebben staan. Bedrijven komen hiermee onder de aandacht van de mensen die op social media zitten, en dit kan ervoor zorgen dat bedrijven meer gezien worden, meer in het geheugen blijven zitten en hun naamsbekendheid een boost kunnen geven. Dit kan er weer voor zorgen dat mensen sneller dat bedrijf inschakelen voor hun dienst of daar hun producten kopen, of misschien wel zelfs bij dat bedrijf willen gaan werken.
4. Video
Videomarketing kan ook een goede vorm zijn om online jouw bedrijf te kunnen laten groeien. Video’s trekken namelijk de aandacht: video’s zijn nou eenmaal populair en het is een laagdrempelige manier om iets te kunnen vertellen of om iets uit te kunnen lichten. Een video kijkt nou ook gewoon makkelijk weg. Het inzetten van video’s kan dus ook een goede manier zijn om jouw onderneming online een boost te kunnen geven. Je kunt bijvoorbeeld een video maken van een nieuw product dat je net op de markt hebt gebracht. Zo kun je meer vertellen over het product, in plaats van dat je het tekstueel verwoordt. Dit is ook net wat makkelijker te vertellen en ook vaak makkelijker te volgen voor de kijker. Je kunt natuurlijk ook een video maken over het bedrijf zelf: welke mensen werken er eigenlijk? Of ben je juist op zoek naar een nieuwe medewerker? Ook dan kun je hiervoor een video maken en deze delen op bijvoorbeeld jouw website en de socialmediakanalen.