IKEA lanceert merchandising met collectie streetwear onder de naam Aurtiende

IKEA België heeft iets opvallends toegevoegd aan zijn collectie. Het bedrijf lanceerde namelijk een streetwear collectie die de naam Aurtiende kreeg. Het gaat om een reeks unieke merchandise-items voor de echte fans van de Zweedse meubelketen.


  • IKEA lanceert een streetwear collectie onder de naam Aurtiende.
  • De lijn met merchandising bevat T-shirts, hoodies, vissershoedjes en draagtassen met het logo van IKEA.
  • Het gaat om een beperkte collectie die te koop is vanaf 1 oktober.

IKEA België bestaat 40 jaar en dat wordt gevierd. Het Zweedse bedrijf brengt in ons land namelijk een limited edition fancollectie uit. Deze streetwearlijn kreeg de naam Aurtiende, wat Zweeds is voor “Oorsprong”.

T-shirts, hoodies, vissershoedjes en draagtassen

De merchandising van IKEA bestaat uit T-shirts, hoodies, vissershoedjes en draagtassen. Een deel van de stukken zijn zwart-wit, terwijl anderen een opvallende roze of groene kleur kregen. Op alle item is prominent het bekende logo van IKEA aanwezig.

De merch is vanaf 1 oktober te koop op de website van IKEA. Voor een hoodie betaal je 29,99 euro, voor een T-shirt 12,99 euro en voor een vissershoedje 9,99 euro. De groene versie van de gekende FRAKTA draagtas kost amper 1 euro. Hoe lang de lijn beschikbaar zal zijn, is niet bekendgemaakt. Vermoedelijk gaat het om een beperkte oplage.

Shoot

Om de opvallende collectie te showen trok IKEA België naar de winkel van Gent. Daar gingen de opkomende fotograaf Jules Emile en stylisten Vincent Van Laeken en Nathalie Klockaerts aan de slag met Belgische medewerkers van de meubelketen. Dat resulteerde in een unieke shoot ter promotie van de merchandising.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.