Hotel Hungaria fuseert met Bonka Circus

Hotel Hungaria fuseert met Bonka Circus
Dagelijkse Kost met chef Jeroen Meus – VRT

Een opmerkelijke manoeuvre in entertainmentland: het tv-productiehuis Hotel Hungaria, bekend van Dagelijkse Kost en Onze Natuur, smelt samen met het communicatiebureau Bonka Circus van eigenaar Vincent Kompany.

De essentie: Het fusiebedrijf Hotel Bonka zal 75 medewerkers tellen en een omzet van 18 miljoen euro draaien. “We worden een van de grootste onafhankelijke bureaus van België. Met een unieke propositie: de combinatie van entertainment en communicatie”, klinkt het. “Dit heeft geen enkel ander bureau in België.”

Meer achtergrond: De fusie brengt twee werelden bijeen.

  • De achterliggende redenering is dat de tv-productie (Hotel Hungaria) en communicatie en marketing (Bonka Circus) steeds meer vervlecht raken. Zo is het erg gangbaar geworden dat merken binnen tv-programma’s reclame maken via product placement.
  • Bonka Circus maakte campagnes voor onder meer VDK, Eneco en Decathlon. De fusie kreeg uiteraard de zegen van Vincent Kompany, co-oprichter van Bonka.
  • De dagelijkse leiding komt in handen van CEO Catherine Castille (nu topvrouw van Bonka Circus) en creatief en commercieel directeur Nico Van de Velde, co-oprichter van Hotel Hungaria.
  • De eengemaakte propositie wordt gebouwd rond de slogan”positieve verandering”: “Verandering versnellen met een mix van krachtige communicatie en binge worthy entertainment”, zegt het fusiebedrijf.
  • De financiële details blijven confidentieel. Kompany, momenteel aan de slag als trainer van Bayern München, blijft aan boord als aandeelhouder van het fusiebedrijf.
  • Het team van Bonka Circus verhuist van Leuven naar Herent, de thuisbasis van Hotel Hungaria.

👉 “Onderzoek toont aan dat consumenten en mediagebruikers verwachten van merken dat ze meewerken aan positieve verandering”, zegt CEO Catherine Castille in het persbericht. “Wij bieden een nieuwe manier van werken vanuit de combinatie tussen communicatie en entertainment die perfect inspeelt op de veranderende markt. Reclameblokken worden bijvoorbeeld steeds vaker doorgespoeld, waardoor merken op zoek moeten naar nieuwe mogelijkheden. Een merk slim integreren in een TV-programma is dan the way to go.”

Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.