Geschreven met input van Twenty Four Webvertising.
Voordat een autoservice wordt geopend, moet elke ondernemer beslissen over de technologiekeuze.
Waar te beginnen?
Allereerst moet u beslissen over het segment van de aangeboden services. De keuze van gebouwen en technische uitrusting hangt daarvan af. Als u bij het openen van een zeer gespecialiseerde dienst kunt rondkomen met een beperkte set apparatuur, dan is dat niet voldoende voor een breed bedrijf. Correct geselecteerde apparatuur zal een hoogwaardig dienstenpakket bieden voor de diagnose, reparatie en onderhoud van voertuigen.
Welke apparatuur is nodig om een succesvolle werkplaats te laten functioneren?
Afhankelijk van de geleverde diensten en de specifieke kenmerken van de werkzaamheden, moet het servicestation zijn uitgerust met de volgende apparatuur:
Slotenmakersgereedschap voor auto’s: sleutels, inbuskoppen, sleutels, ratels, adapters, verlengsnoeren, slagbits, schroevendraaiers.
Bandenuitrusting: balans standaard, compressor voor het oppompen van banden, mobiele krik, container voor het wassen van banden en diverse verbruiksartikelen. Bijvoorbeeld tepels, rubber, vet.
Afbeelding van garage gereedschap genomen van de autoonderdelen24.be
Hydraulische lift: is een autoservice gericht op het werken met auto’s, dan is een tweekoloms hefbrug geschikt, als een vierkoloms hefbrug nodig is voor het onderhoud van vrachtwagens, zware SUV’s of minibussen. U kunt geld besparen en langskomen met een kijkgat, maar in dit geval heeft dat een negatieve invloed op het werk van uw autoservice.
Diagnostische apparatuur: autoscanner, digitale multimeters, batterij- en brandstofdrukmeters, compressometers, stroboscopen.
Wieluitlijnstandaarden: dit is een zeer populaire service onder autobezitters, dus we raden u aan hier niet op te bezuinigen.
U heeft ook verbruiksartikelen nodig:
- olie voor verbrandingsmotoren;
- reserveonderdelen voor service: filters, remmen en ringen, transmissie, motor, hydraulische oliën, enz.
- antivries;
- meetcapaciteit;
- auto cosmetica;
- diverse accessoires.
Naast het leveren van diensten met toegevoegde waarde, kan het idee om een auto-onderdelenwinkel te openen, worden gezien als efficiëntiewinst. U, als eigenaar van de outlet, kunt profiteren van leverancierskortingen door bulkaankopen, terwijl de verkoop van producten gegarandeerd is.