Hoe rijke mensen denken: de 3 meest waardevolle tips van een selfmade miljonair

Steve Siebold (zelf een selfmade miljonair) interviewde de voorbije dertig jaar ruim 1.200 miljonairs en vatte zijn bevindingen samen in zijn boek, “How Rich People Think”.

Zijn belangrijkste conclusie uit al die gesprekken?

Iedereen kan miljonair worden, zolang men maar de juiste psychologische ingesteldheid heeft.’

Hij gaf een interview aan LearnVest en licht een tip van de miljonairssluier op:

  • Na zo veel tijd te hebben doorgebracht met rijke mensen weet ik dat ze niet slimmer zijn dan de rest. Het zijn normale mensen met buitengewone focus en de ambitie om gaten in de markt op te vullen.”

  • Sommigen worden met ondernemingszin geboren (…) maar al wat je echt nodig hebt is een allesverslindend verlangen om er te raken.

  • “De middenklasse focust op sparen. De rijken op verdienen.”

  • Zoek naar kleine kansen en nichemarkten. Je hoeft geen McDonalds te bedenken. Een klein tuin- of schoonmaakbedrijfje of een winkeltje op eBay volstaan. (…) Vergeet niet: het gaat niet om het geld, maar om je manier van denken. Rijke mensen zoeken problemen om op te lossen en ontwikkelen dan de vaardigheden, de passie en het talent om dat effectief te doen.”

  • [De meest voorkomende fout die mensen maken die rijk willen worden is] dat ze advies over geld verdienen aannemen van mensen zonder geld. Vraag jij fitnessadvies aan iemand die dik is, rookt en ongezond eet?”

Siebold geeft ook zijn top drie tips om rijk te worden:

  1. Ga om met rijke mensen en ontdek hoe zij denken. Luister naar hoe ze praten over geld en kansen en vergelijk hun ingesteldheid met de jouwe.

  2. Luister niet naar mensen die je vertellen dat je onvoldoende diploma’s, geld of talent hebt. Zulke mensen zullen al je plannen om rijk te worden met de grond gelijk maken.

  3. Identificeer je talenten en ontdek hoe je die kan gebruiken om rijk te worden. Siebold: “Iedereen heeft bepaalde talenten, maar niet iedereen beseft hoeveel die waard zijn.”

 

Meer
Lees meer...
Markten