Hoe bespaar je op offline marketing? 

Geschreven met branded content van Flyeralarm.

De afgelopen jaren zijn financieel gezien voor de meeste bedrijven niet makkelijk geweest. Eerst gooide corona roet in het eten. Vervolgens kwamen we in een enorme inflatie terecht. Hogere energieprijzen, hoge inkoopprijzen en ga zo maar door. Hierdoor hebben veel bedrijven zware tijden gekend. Of zitten hier momenteel nog steeds in. Het is dan ook belangrijker dan ooit tevoren om de kosten te drukken. Ook om de concurrentiepositie te beschermen. Hoe lager de kosten zijn, hoe minder de kosten ook naar de consument worden doorgetrokken en je een goede prijs kunt aanbieden. 

Toch zijn er ook kosten die wel gemaakt moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan marketing. Een bedrijf kan niet functioneren zonder marketing. Dit is niet alleen nodig om het bedrijf op de kaart te zetten, maar ook om de positie te behouden. Je kunt besparen wat je wilt, maar dit heeft nauwelijks zin als de klantenaantallen blijven teruglopen. Marketing is dan ook onmisbaar. Hierbij geldt meestal een gouden combinatie tussen offline en online marketingtechnieken. In dit artikel gaan we dieper in op offline marketing. En – belangrijker nog – hoe je hierop kunt besparen. Met behulp van de volgende tips zorg je ervoor dat de marketing goed blijft en je hier nooit meer dan nodig voor hoeft te betalen. 

Kies de juiste vorm van offline marketing 


Offline marketing heeft door de jaren heen steeds minder aandacht gekregen. Ook doordat de digitalisering zo’n grote rol speelde rondom bedrijven. Hierdoor wordt er heel veel aan online marketing gedaan en lijken vormen van offline marketing minder populair te zijn. We mogen echter niet vergeten dat er ook nog tal van offline marketingtools zijn die wel erg effectief zijn. Een goed voorbeeld is flyeren. 


Flyers bestellen is bovendien ook nog eens relatief goedkoop. Zeker in vergelijking met andere marketingvormen. Je kunt voor zeer weinig geld grote aantallen laten drukken. Handig voor wanneer je op een congres komt te staan en mensen snel meer informatie wilt bieden of wanneer je de flyers huis aan huis laat bezorgen. 

Het is belangrijk dat je kiest voor de vorm van offline marketing die bij jou past. Die bij het bedrijf past en die bewezen effectief is verklaard. Het is zonde om te investeren in een marketingtool omdat deze ‘goedkoop’ is. Als dit verder weinig effect heeft, zal het nog veel te duur zijn voor wat je ontvangt. 

Laat grotere hoeveelheden afdrukken 

In de meeste gevallen geldt dat hoe meer je afneemt, hoe lager de prijs wordt. Als je dus weet dat je uiteindelijk echt grotere hoeveelheden nodig hebt, dan loont het om direct goed in te slaan. Houd er wel rekening mee dat het ontwerp van het product dan wel moet aanslaan. 


Geef liever wat meer geld uit om het ontwerp van de flyer of de poster door een professional te laten maken, zodat je weet dat dit het gewenste effect heeft. Anders wordt goedkoop alsnog duurkoop. Als je het juiste ontwerp te pakken hebt, laat je deze direct in grotere hoeveelheden afdrukken. Dan kun je deze voor meerdere situaties gebruiken en hoef je niet telkens opnieuw (tegen hogere kosten) een nieuwe afdruk te laten maken. 

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.