Het Pfaff syndroom

Pfaff_merk_blog_2 Een merk linken aan een bekende kop, het blijft toch geen evidente keuze. In feite zijn de belangen van beide partijen niet altijd dezelfde. Zo wil een bedrijf liefst dat de persoon in kwestie enkel aan hun merk gekoppeld wordt. Schnabbelende persoonlijkheden daarentegen proberen natuurlijk net hun bekendheid maximaal te verzilveren, als het even kan voor verschillende merken.

Zo moet George Clooney voor Nespresso de merkwaarden uniek, misterieus, sensueel en intens verpersoonlijken. Vraag is of die associaties ook gelden voor de andere merken waar Clooney opduikt: Martini, Budweiser, Toyota en Fiat. Zeker als het om dezelfde productcategorieën gaat, kan je je toch wel vragen stellen bij deze strategische keuze.

Ook bij ons doen de BV’s hun best om merkverwarring te zaaien:

En dan spreken we nog niet over de peetvader van de brand personality show Jean-Marie Pfaff. Zijn lijstje is niet meer de overzien: Morres, Aliplast, Carestel, Bingoal,…

Meer
businessam.be
Lees meer...
Markten