Gimv trekt zich terug uit marketingbedrijf Square Melon

Investeringsmaatschappij Gimv heeft het marketingbedrijf Square Melon uit Vilvoorde opnieuw verkocht aan oprichter Wim Van der Borght, die het bureau voor een symbolisch bedrag van 1 euro terugnam. De Gimv had vier jaar geleden een bedrag van ongeveer 40 miljoen euro betaald voor een belang van 62 procent in het bedrijf, dat ontstond uit een fusie tussen de groepen Bananas, Demonstrate en Amphion en drie jaar geleden tot Square Melon werd omgedoopt. Het bureau was gespecialiseerd in de ontwikkeling van promotie-acties op het terrein voor grote consumentenmerken, maar door de economische crisis werd op die budgetten bespaard, zodat de inkomsten van Square Melon gevoelig daalden. Over de aanpak van het probleem verschilden aandeelhouders Gimv van Van der Borght echter van visie, zodat uiteindelijk beslist werd om de samenwerking stop te zetten. Square Melon zal ook opnieuw tot Bananas worden omgedoopt. Er wordt ook gewerkt aan een schuldherschikking. (MH)