Essentiële voorraaditems voor elk bedrijf

Geschreven met branded content van Ava

‘Is de inkt nu alwéér op?’ En ‘Wie is deze keer vergeten zeep te bestellen?’ Herkenbare vragen op kantoor? Dan is het hoog tijd om aan een slim voorraadbeleid te werken. Beheer je voorraad doordacht en je komt nooit meer – of toch bijna – voor dergelijke verrassingen te staan. Wanneer je steeds alles in grote hoeveelheden in huis hebt, werk je efficiënter, voorkom je onderbrekingen en houd je iedereen tevreden. Want je zal op een cruciaal moment maar eens vergeten zijn toiletpapier in te kopen… Om je op weg te helpen, zetten we een aantal vaak vergeten voorraaditems op een rijtje. Wie zorgt dat deze items altijd aanwezig zijn, voorkomt al heel wat problemen. 

Communicatiemateriaal

Ook al gebeurt er al heel veel online, geen enkel kantoor kan functioneren zonder de mogelijkheid om belangrijke documenten af te drukken. Inktpatronen zijn dan ook de ruggengraat van de kantoordocumentatie. Moet je een offerte afdrukken, of een factuur, en is de inkt op? Balen! Vooral omdat je inkt vaak goedkoper kan aankopen in grotere hoeveelheden. Als je onverwachts een werknemer naar een gewone winkel moet sturen om één inktpatroon, kost dat een pak meer. Bovendien is het sowieso verstandig om te kiezen voor inkt en papier van hoge kwaliteit om de levensduur van je printers te verlengen en de leesbaarheid van je documenten te garanderen  – en die kwaliteit is niet altijd te vinden in de supermarkt om de hoek. 

Hygiëne en gezondheid

Een gezonde werkomgeving is een productieve werkomgeving. Vooral in tijden waarin gezondheid meer dan ooit voorop staat, is het essentieel om voldoende voorraad desinfecterende middelen en persoonlijke hygiëneproducten zoals handzeep, handdesinfectiemiddel en reinigingsdoekjes bij de hand te hebben. Je leest het goed: ook toiletpapier!   

Notitieblokken en pennen

Net omdat we zoveel mailen en alles op de laptop of computer doen, worden notitieblokjes, balpennen en printpapier vaak over het hoofd gezien als er kantoormateriaal wordt aangekocht. Nochtans zweren de meeste mensen nog altijd bij een boekje en pen om snel notities te kunnen nemen tijdens bijvoorbeeld een telefoongesprek of vergadering. Of ze dienen als back-up als de technologie het even laat afweten. 

Tenslotte is het niet alleen voor het gemak dat een dergelijke voorraad aan deze items belangrijk is, maar ook voor je budget. In bulk is kantoormateriaal meestal een pak goedkoper. Het maakt je boekhouding ook een pak eenvoudiger als je slechts een paar keer per jaar een grote bestelling doet dan als je elke week een allegaartje aan items moet aankopen.

Meer