Eli Lilly breidt wereldwijd uit met focus op obesitasgeneesmiddelen


Key takeaways

  • Eli Lilly breidt haar strategie voor geneesmiddelen tegen zwaarlijvigheid wereldwijd uit, met als doel een leidende positie in Europa, Azië en het Midden-Oosten.
  • Het bedrijf gebruikt strategische partnerschappen met telegezondheids- en e-commerceplatforms om de toegang voor patiënten uit te breiden.
  • Samenwerkingsverbanden met e-commerce giganten zoals Alibaba en JD.com zijn bedoeld om de positie van Eli Lilly in belangrijke markten te consolideren.

Eli Lilly breidt haar succesvolle strategie voor geneesmiddelen tegen zwaarlijvigheid op agressieve wijze uit tot buiten de Verenigde Staten om wereldwijd marktleider te worden. Deze consumentgerichte aanpak zal worden geïmplementeerd in Europa, Azië en het Midden-Oosten, in navolging van de Amerikaanse activiteiten van het bedrijf.

Internationale partnerschappen

Een belangrijk element van de strategie van Eli Lilly is de vorming van strategische partnerschappen met telegezondheids- en e-commerceplatforms. Deze samenwerkingsverbanden zijn bedoeld om een bredere patiëntenbasis te bereiken, vooral diegenen die hun medicijnen voor gewichtsverlies zelf betalen.

Volgens Patrik Jonsson, International President van Eli Lilly, heeft het bedrijf al aanzienlijke vooruitgang geboekt op internationale markten zoals Europa, Azië en het Midden-Oosten. In landen zoals het Verenigd Koninkrijk, China en de Verenigde Arabische Emiraten, waar patiënten vaak zelf voor deze medicijnen betalen, richt Lilly zich op het verbeteren van de toegankelijkheid.

Samenwerking in e-commerce

De globaliseringsstrategie van het bedrijf omvat samenwerkingsverbanden met grote e-commercespelers zoals Alibaba en JD.com in belangrijke markten zoals Australië en China. Deze samenwerkingen zullen het bereik van Eli Lilly verder vergroten en haar leidende positie op de wereldwijde markt voor obesitasmedicijnen consolideren. (uv)

Volg Business AM ook op Google Nieuws

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.