Twee jonge Belgische ondernemers lanceren het luxehorlogemerk Van Bricht.
Is in deze smartphonetijden het ambacht van traditionele horloges maken dood? Niet als het van de Belgische twintigers Sébastien Lambricht en Bernard Van Ormelingen afhangt. Ze lanceren hun eigen merk Van Bricht, dat verwijst naar hun beide namen.
Het duo leerde de stiel in een gespecialiseerde opleiding in Namen. Lambricht (29) deed verder ervaring op bij Rolex en Van Ormelingen (21) bij het luxemerk Jaeger-LeCoultre.
Van de eerste reeks zullen er maar 25 gemaakt worden
Van Ormelingen is ondanks zijn jonge leeftijd al internationaal gerenommeerd als expert in het ‘guillocheren’, het uiterst delicate graveerproces dat luxehorloges hun exclusieve uitstraling geeft.
De handgemaakte kunstwerkjes zijn wel niet voor elke pols weggelegd. De startende ondernemers mikken op het hoogste marktsegment. Het eerste model van Van Bricht kost 45.000 euro. Van die reeks zullen er maar 25 gemaakt worden, verzekeren de bedenkers.
Van Bricht is niet hun enige ijzer in het vuur. Van Ormelingen heeft zijn eigen horlogeriedienst, Bernies, en Lambricht is horlogemaker bij het Antwerpse merk Ressence.