Een Belgisch horloge van 45.000 euro

Twee jonge Belgische ondernemers lanceren het luxehorlogemerk Van Bricht.

Is in deze smartphonetijden het ambacht van traditionele horloges maken dood? Niet als het van de Belgische twintigers Sébastien Lambricht en Bernard Van Ormelingen afhangt. Ze lanceren hun eigen merk Van Bricht, dat verwijst naar hun beide namen.

Het duo leerde de stiel in een gespecialiseerde opleiding in Namen. Lambricht (29) deed verder ervaring op bij Rolex en Van Ormelingen (21) bij het luxemerk Jaeger-LeCoultre.

Van de eerste reeks zullen er maar 25 gemaakt worden

Van Ormelingen is ondanks zijn jonge leeftijd al internationaal gerenommeerd als expert in het ‘guillocheren’, het uiterst delicate graveerproces dat luxehorloges hun exclusieve uitstraling geeft.

De handgemaakte kunstwerkjes zijn wel niet voor elke pols weggelegd. De startende ondernemers mikken op het hoogste marktsegment. Het eerste model van Van Bricht kost 45.000 euro. Van die reeks zullen er maar 25 gemaakt worden, verzekeren de bedenkers.

https://www.instagram.com/p/B1rOauniG1z/?utm_source=ig_web_copy_link

Van Bricht is niet hun enige ijzer in het vuur. Van Ormelingen heeft zijn eigen horlogeriedienst, Bernies, en Lambricht is horlogemaker bij het Antwerpse merk Ressence.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.

02:00