Pakistan wil digitale betalingen stimuleren met ambitieus plan van Visa


Key takeaways

  • Visa wil het aantal digitale betalingen in drie jaar vertienvoudigen.
  • Het bedrijf wil transacties toegankelijker en betaalbaarder maken door te investeren in infrastructuur.
  • Een partnerschap met 1Link zal de veiligheid van betalingen verbeteren en legale transacties bevorderen.

Visa is van plan om het gebruik van digitale betalingen in Pakistan aanzienlijk te verhogen. Het bedrijf wil het aantal bedrijven dat digitale betalingen accepteert de komende drie jaar vertienvoudigen. Deze strategie houdt in dat er wordt geïnvesteerd in het opbouwen van een infrastructuur voor digitale betalingen, waardoor transacties toegankelijker en betaalbaarder worden.

Pakistan staat voor uitdagingen op het gebied van digitale betalingen vanwege een grote niet-bankierde bevolking. Slechts 60 procent van de volwassenen heeft een bankrekening. Visa gelooft dat technologie telefoons kan omvormen tot betaalinstrumenten en verschillende betaalmethoden mogelijk kan maken, waaronder QR-codes en tikken op een kaart.

Partnerschap met 1Link

Het bedrijf is een partnerschap aangegaan met 1Link, de grootste betalingsdienstaanbieder van het land, om geldtransfers te stroomlijnen en digitale transacties te bevorderen. Deze samenwerking zal de veiligheid van betalingen verbeteren en legale transacties aanmoedigen.

Pakistan is sterk afhankelijk van geldovermakingen van overzeese burgers, die een aanzienlijke bijdrage leveren aan het BBP van het land.

Uitbreiding digitale betalingen

Visa wil digitale betalingen uitbreiden van grote steden en grote bedrijven naar kleinere handelaren. Het bedrijf is optimistisch over de transformerende impact van dit partnerschap en kijkt ernaar uit om de technische integratie in de komende maanden af te ronden.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.