Chocolademerken krimpen in gewicht en prijs stijgt: wat betekent dit soort ‘shrinkflation’?


Key takeaways

  • Chocolademerken nemen hun toevlucht tot inkrimping, waarbij de omvang van het product wordt verkleind terwijl de prijzen stabiel blijven, om de stijgende cacaokosten te bestrijden.
  • Consumenten kunnen een waardeverlies voelen omdat ze minder product krijgen voor dezelfde prijs, wat kan leiden tot ontevredenheid over het merk.
  • Slimme kopers kunnen de inkrimping tegengaan door eenheidsprijzen te vergelijken, andere merken te onderzoeken en goed te kijken naar het nettogewich
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.