Bentley introduceert een nieuwe instapmotor voor zijn Continental-familie. De zogenoemde Performance Hybrid levert 74 kW/100 pk minder dan de huidige Ultra-Performance-versie, maar behaalt desondanks een systeemvermogen van 500 kW/680 pk en behoort daarmee nog steeds tot de krachtigste modellen in zijn segment.
Tegelijkertijd dalen de prijzen volgens de fabrikant met zo’n 60.000 euro tot 251.000 euro voor de Continental GT Coupé. De cabrio staat vanaf 276.100 euro in de prijslijst en voor de limousine Flying Spur schrijven de Britten minimaal 234.000 euro op de factuur.
Geen pijnlijk gemis
Het gemis zal echter niet al te pijnlijk zijn: ook met minder vermogen haalt de 4,0-liter V8 volgens Bentley nog altijd 382 kW/519 pk. Wanneer de 140 kW/190 pk sterke elektromotor bijspringt, accelereert de Bentley met gezamenlijk 930 Nm in het beste geval in 3,7 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. De topsnelheid is echter begrensd op 270 km/u, terwijl het topmodel 335 km/u haalt.
Aan de elektrische prestaties verandert niets: De 26 kWh-accu staat een emissievrije actieradius van ongeveer 80 kilometer toe en zonder benzine rijdt de Continental tot 140 km/u.
Nog meer sportiviteit in aantocht?
Maar Bentley mikt niet alleen op luxe in een lichtere vorm; het merk wil zijn klanten ook verleiden met extra sportiviteit. Britse vakbladen berichten daarom al weken over een nieuwe Continental Supersport, die, net als de nieuwste versie van de Bentayga, met een geblazen verbrandingsmotor is uitgerust. Gegevens over vermogen, prijs en marktintroductie zijn echter nog niet bekend.
© DPA Serviceline from DPA
Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

