Aldi lanceert in België een digitale klantenkaart


Key takeaways

  • Aldi lanceert in België een nationaal digitaal getrouwheidsprogramma na een succesvolle pilootfase.
  • Klanten verdienen punten door een QR-code te scannen, die ze kunnen inwisselen voor producten of kortingen.
  • Dit initiatief volgt op het soortgelijke programma van Lidl en weerspiegelt de trend in de sector naar digitale loyaliteitsprogramma’s.

Aldi België zal binnenkort een digitaal getrouwheidsprogramma uitrollen over al zijn winkels. Na een succesvolle proeffase in 70 winkels is de supermarktketen klaar om het programma landelijk uit te rollen en zich aan te sluiten bij andere retailers die al digitale loyaliteitsprogramma’s hebben ingevoerd. Klanten kunnen punten verdienen door bij de kassa een QR-code te scannen, die ze vervolgens kunnen inwisselen voor gratis producten of kortingen. De uitrol zal plaatsvinden met een snelheid van 70 winkels per week, te beginnen met de regio Waasland en gericht op volledige implementatie tegen het einde van de zomer. Dat meldt Het Nieuwsblad.

Het initiatief van Aldi volgt op dat van Lidl, die eerder dit jaar een soortgelijk programma lanceerde. Terwijl discounters relatief traag zijn met het invoeren van loyaliteitsprogramma’s, gebruiken gevestigde supermarkten zoals Delhaize en Carrefour dergelijke initiatieven al lang om waardevolle klantgegevens te verzamelen.

Getrouwheidsprogramma’s

Gevestigde supermarkten zoals Delhaize en Carrefour maken al lang gebruik van digitale getrouwheidsprogramma’s om waardevolle gegevens over hun klanten te verzamelen. Dit heeft hen in staat gesteld om hun marketinginspanningen effectiever af te stemmen, wat heeft geleid tot een hogere verkoop en klantenbinding.

Het gebruik van digitale loyaliteitsprogramma’s door discounters zoals Aldi en Lidl is een natuurlijke vooruitgang in de sector, aangezien retailers op zoek zijn naar nieuwe manieren om klanten te binden en bedrijfsgroei te stimuleren.

Het digitale loyaliteitsprogramma van Aldi zal met een snelheid van 70 winkels per week worden uitgerold. Deze fase zal beginnen in het Waasland, dat gekozen is vanwege zijn strategische ligging. Het doel is om het programma tegen het einde van de zomer uit te rollen naar alle winkels in het land. Klanten kunnen punten verdienen door een QR-code te scannen bij de kassa en deze inwisselen voor gratis producten of kortingen.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.