Ahold Delhaize breidt aanbod eigen merken uit in Centraal- en Zuidoost-Europa


Key takeaways

  • Ahold Delhaize heeft 500 nieuwe huismerkartikelen geïntroduceerd in verschillende winkels in Centraal- en Zuidoost-Europa.
  • Het uitgebreide assortiment omvat een grotere selectie plantaardige en biologische producten, vernieuwde verpakkingen en herformuleringen van bestaande voedingsmiddelen.
  • Ahold Delhaize streeft ernaar om tegen 2028 45 procent van de totale voedselverkoop uit huismerkproducten te halen via het harmonisatieproject.

Ahold Delhaize heeft zijn assortiment huismerken aanzienlijk uitgebreid in de regio Centraal- en Zuidoost-Europa (CSE), met de introductie van 500 nieuwe artikelen in verschillende winkels, waaronder Albert in Tsjechië, Mega Image in Roemenië, Alfa Beta in Griekenland en Maxi in Servië.

Dit initiatief weerspiegelt het streven van Ahold Delhaize om klanten in de CSE-regio te voorzien van kwalitatieve, gezonde en betaalbare opties. Het uitgebreide assortiment omvat een grotere selectie plantaardige en biologische producten, heeft vernieuwde verpakkingen en bevat nieuwe samenstellingen van bestaande voedingsmiddelen. Het winkelend publiek vindt nu een grotere verscheidenheid aan bekende huismerkproducten zoals Nature’s Promise, Perla koffie en thee, Delicata chocolade en Gustona.

Huismerkproducten

Deze productuitbreiding maakt deel uit van een groter harmonisatieproject dat erop gericht is de CSE-merken van Ahold Delhaize op één lijn te brengen en tegen 2028 45 procent van de totale voedselverkoop uit huismerkproducten te halen. Door deze samenwerking kunnen innovaties en verbeteringen in de hele regio worden doorgevoerd, zoals Rembrandt Heerkens Thijssen, directeur EU Sourcing CSE, zei.

Details harmonisatieproject

Het harmonisatieproject omvat ook de rebranding van bestaande producten met consistente verpakkingen en etikettering in vier talen in alle deelnemende landen. Ivo Ředina, directeur ontwikkeling eigen merken, legt uit waarom dit initiatief zich richt op het creëren van een eenduidige merkervaring voor klanten.

Dit proces heeft positieve resultaten opgeleverd, met een vergelijkbare omzetgroei van meer dan 20 procent ten opzichte van het voorgaande jaar, zoals Rembrandt opmerkt. Het succes van plantaardige melk, waarvan de verkoop sinds vorig jaar verdrievoudigd is, is een goed voorbeeld van de impact van deze collectieve inspanning.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.