Key takeaways
- Zalando’s bruto goederenvolume steeg in het derde kwartaal met 21,6 procent tot 4,2 miljard euro, dankzij de overname van About You.
- Zalando is een vijfjarig partnerschap aangegaan met de DFB, de Duitse nationale voetbalbond, om zijn aanwezigheid op de sportkledingmarkt uit te breiden.
Zalando, Europa’s grootste online fashion retailer, zag een aanzienlijke groei in het derde kwartaal. Het bruto goederenvolume (GMV) steeg met 21,6 procent tot 4,2 miljard euro. Deze groei was grotendeels te danken aan de overname van About You, die bijdroeg aan de totale omzet.
Exclusief het effect van de overname van About You, noteerde Zalando’s GMV nog steeds een gezonde stijging van 6,7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijf heeft zich strategisch gericht op duurdere merken en heeft zijn sportkledingaanbod uitgebreid om zich te onderscheiden van fastfashionconcurrenten zoals Shein.
Kwartaalomzet
De kwartaalomzet, inclusief logistieke netwerkkosten en marketingdiensten, bedroeg 3 miljard euro en overtrof daarmee de analistenverwachting van 2,9 miljard euro. Hoewel de winst volgens een lokale handelaar iets onder de verwachtingen lag, steeg de aangepaste operationele winst naar 96 miljoen euro, vergeleken met 93 miljoen euro het jaar ervoor.
Partnerschap met BDF
Om te profiteren van de groei in de sportkledingmarkt en om zich aan te sluiten bij de komende grote sportevenementen, zoals het wereldkampioenschap voetbal, heeft Zalando een vijfjarig partnerschap aangekondigd met de DFB, de Duitse nationale voetbalbond. Als onderdeel van de samenwerking zal het logo van Zalando prominent te zien zijn op alle trainings- en wedstrijdtenues voor de mannen-, vrouwen- en jeugdteams van de DFB. Daarnaast zal Zalando profiteren van een reeks marketingrechten. (uv)
Volg Business AM ook op Google Nieuws
Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

