Key takeaways
- De vraag naar hybride auto’s zorgt voor een stijging van 8 procent in de wereldwijde verkoop van Toyota in augustus.
- De verkoop van hybride auto’s in de Verenigde Staten steeg met 13,6 procent jaar-op-jaar, waardoor de totale groei werd gestimuleerd.
- Ondanks een verkoopdaling van 12,1 procent in Japan, noteerde Toyota een stijging van 2,2 procent in de wereldwijde autoverkoop.
Toyota rapporteerde in augustus voor de achtste achtereenvolgende maand een stijging van de wereldwijde autoverkoop. Deze groei was voornamelijk te danken aan de sterke vraag naar hybride modellen op de Amerikaanse markt, waar de verkoop met 13,6 procent steeg ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Sterke vraag in de Verenigde Staten
Terwijl de verkoop in de Verenigde Staten robuust was, daalde de verkoop op Toyota’s thuismarkt Japan met 12,1 procent. Ondanks deze vertraging steeg de totale verkoop van Toyota met 2,2 procent jaar-op-jaar, tot een totaal van 844.963 verkochte voertuigen in augustus.
Daarnaast zette de wereldwijde autoproductie van Toyota de opwaartse trend voort en steeg voor de derde achtereenvolgende maand met 4,9 procent. Deze cijfers omvatten de verkoop en productie van Toyota en het luxemerk Lexus. (uv)
Volg Business AM ook op Google Nieuws
Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

