Aldi opent dit jaar 200 nieuwe winkels in de Verenigde Staten


Key takeaways

  • Aldi wil dit jaar 200 nieuwe winkels openen in de Verenigde Staten.
  • De winkelketen opent zijn grootste winkel in de buurt van Times Square om zijn bedrijfsmodel in een dure markt te testen.

Aldi, de Duitse supermarktketen, breidt zijn aanwezigheid in de Verenigde Staten razendsnel uit. Alleen al dit jaar wil het bedrijf 200 nieuwe vestigingen openen, waarmee het uitgroeit tot een van de snelst groeiende retailers van het land. Met een ambitieus doel van 800 winkels tegen 2028 zou Aldi zelfs Walmart kunnen voorbijsteken als retailer met de meeste filialen in de VS.

Het succes van Aldi kan worden toegeschreven aan zijn unieke bedrijfsmodel: het aanbieden van een beperkte selectie producten tegen aanzienlijk lagere prijzen. Het bedrijf vertrouwt sterk op zijn eigen huismerken, die ongeveer 90 procent van de voorraad uitmaken. Deze gestroomlijnde aanpak staat in schril contrast met traditionele supermarkten, die tienduizenden artikelen aanbieden. De gemiddelde grootte van Aldi-winkels is ongeveer 1.600 vierkante meter, wat aanzienlijk kleiner is dan de typische Amerikaanse supermarkt, waardoor de overheadkosten lager zijn en de prijzen concurrerender.

Strategische zet in een dure markt

Om de levensvatbaarheid van zijn model in een dure markt te testen, opent Aldi deze zomer zijn grootste winkel in de VS in de buurt van Times Square in New York. De winkel van 2.000 vierkante meter, gevestigd in een luxe woongebouw, zal zowel toeristen als plaatselijke bewoners bedienen. Dit strategische initiatief is bedoeld om de aantrekkingskracht van Aldi’s waardepropositie aan te tonen, zelfs in welvarende gebieden. (fc)

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.