Kellanova rapporteert opnieuw winstgevend kwartaal; fusiegesprekken met Mars Inc. nog steeds lopende


Key takeaways

  • Kellanova rapporteerde opnieuw een winstgevend kwartaal ondanks een nakende fusie met Mars Inc..
  • Het nettoresultaat steeg naar 367 miljoen dollar, of 1,05 dollar per aandeel, vergeleken met 269 miljoen dollar vorig jaar.
  • De aandelen van het bedrijf zijn aanzienlijk gegroeid, met 44,5 procent op jaarbasis.

Kellanova, het moederbedrijf van populaire merken als Pringles en Cheez-It, rapporteerde opnieuw een winstgevend kwartaal ondanks een nakende fusie met Mars Inc.. De transactie, die naar verwachting in de eerste helft van 2025 wordt afgerond, zal een wereldwijde snackgigant creëren.

Deze recente prestatie toont de toegewijde werknemers van Kellanova, die sterke resultaten blijven behalen terwijl ze zich voorbereiden op deze belangrijke bedrijfsevolutie. Hoewel er geen vooruitzichten waren vanwege de op handen zijnde fusie, benadrukte het bedrijf zijn toewijding aan het leveren van uitzonderlijke waarde aan belanghebbenden.

Financiële prestaties

Het nettoresultaat steeg naar 367 miljoen dollar, of 1,05 dollar per aandeel, vergeleken met 269 miljoen dollar, of 78 cent per aandeel, in het voorgaande jaar. De aangepaste winst per aandeel kwam uit op 91 cent, waarmee de analistenverwachting van 85 cent werd overtroffen en dit het vijftiende kwartaal op rij was waarin de winstdoelstellingen werden overtroffen.

De totale omzet daalde licht met 0,7 procent tot 3,23 miljard dollar, iets boven de analistenverwachting van 3,16 miljard dollar. Deze daling was voornamelijk te wijten aan ongunstige wisselkoersschommelingen die de positieve impact van gestegen prijzen en volume tenietdeden.

Regionale verkoopprestaties

Op autonome basis, exclusief wisselkoerseffecten, steeg de omzet met 6 procent. Noord-Amerika zag een stijging van 1 procent dankzij hogere prijzen die een bescheiden volumedaling compenseerden. Europa liet een robuuste groei van 7 procent zien, terwijl Latijns-Amerika een gerapporteerde omzetdaling van 6 procent liet zien, maar met een autonome groei van 4 procent. De regio Azië-Pacific, het Midden-Oosten en Afrika had te maken met een omzetdaling van 10 procent als gevolg van de devaluatie van de Nigeriaanse naira, maar de autonome omzet steeg met een opmerkelijke 22 procent.

Het aandeel van het bedrijf heeft een aanzienlijke groei laten zien en steeg 44,5 procent year-to-date, waarmee het de winst van de S&P 500 van 20,1 procent overtrof.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.